Wednesday, March 24, 2010

~32 WeekS~

Loose weight ~ 0.5 kg ?!**

Damn tired...I've started our 2 weeks baby check up @ KK BBBangi. turns out i loose my weight ~0.5 kg for the last 2 weeks...+demam+selsema+batuk arghhhh... aiyooo sepatutnye naik 1 kg tapi turun plak!!!... Nurse asked me "kenapa, berat turun??". diet sgt ke??" mungkin lah jugak nurse oiii. i am so occupied with:

a) lab work yang blum abis lagi, report grant yang nak kena submit, jurnal publication !!!...
b) baby's stuff... ( byk lagi nak kena shopping)
and... most important risau tunggu result MGTT test... asyik pk pasal kencing manis coz berat bdn yang nek mendadak last check ups ( nie sume sebab terpengaruh ngan ape yg nurse KK BBBangi tue cakap psl effect kalu ibu mengandung ada kencing manis)... penat I di motivate oleh sume family mom, bro, SIL and hubby suh jangan pk banyak sgt pasal tue nanti takut effect baby...hubby was furious that i've loose weight. so sket2 suruh makan hehehehe... org menggemuk bila nak beranak... I plak lain dah la lately nie asyik rasa tak sedap perut n selalu muntah esp. time tghari... ape nak jadiii~

Sambungan dari entry lepas... my MGTT result??? --- 4.9 mmol/L for the fasting sugar and 8.7 mmol/L for the 2HPP (2 hours post prandial (2HPP) !!!! And that confirmed I have impaired glucose tolerance test which means I need to do the blood sugar profile (BSP) which involves 4 times blood taking in a day (yuckkksss!) started from next morning 8 am (fasting sugar), 11 am, 5 pm and 10 pm... that will determine if I have a full blown GDM or not! I can’t believe it that I’m diabetic!!!!

BSP result??? --- 3.5 mmol/L for fasting sugar (8 am), 4.1 mmol/L (11 am), 3.8 mmol/L (5 pm) and 6.3 mmol/L (10 pm)...it was almost normal except my pre bed which was 6.3…. duhhh nape yang last sekali nie naik plak??? fening2... lps discuss ngan nurse yang amik darah tue baru I tau rupa-rupanye kena tunggu at least sejam lps mkn baru wat BSP ni, ni I trus lepas dinner buat BSP test, that's y tetiba naik!!! Doc. said baby sihat + aktif and my BSP it's normal but I had to repeat my BSP at 34 week…( just to monitor my blood sugar level)... SO in the mean time I had to control my diet just to make sure my sugar won’t fluctuate and imposed the risk to my baby…




XOXO,



No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails